PRIMĂRIA COMUNEI GURBĂNEȘTI cu sediul în str. Principală, nr.3, DJ305, comuna Gurbănești, județ Călărași, în conformitate cu prevederile art. VII alin (2) lit. a) din OUG nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene coroborat cu art. VII alin (7) din Ordonanţa de urgenţă nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, organizează concurs recrutare în vederea ocupării, pe perioadă nedeterminată și cu normă întreagă de lucru, a funcției publice de execuție vacante de :
• Consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional Debutant din cadrul Compartimentului Achiziții Publice
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției publice de execuție vacante de Consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional Debutant sunt :
• studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
• fără vechime în specialitatea studiilor.
Concursul se organizează la sediul Primăriei Gurbănești din str. Principală, nr. 3, DJ305, comuna Gurbănești, județ Călărași, în data 17 decembrie 2024, ora 12:00 – proba scrisă, iar interviul va avea loc în maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
Dosarele de concurs se depun la sediul Primăriei Gurbănești din str. Principală, nr. 3, DJ305, comuna Gurbănești, județ Călărași în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului pe site-ul primăriei și la avizier, respectiv de la data 14.11.2024 până la data de 03.12.2024, ora 16:00. Documentele de participare sunt cele prevăzute de art. 94 din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019 privind Normele privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2) din Codul Administrativ, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii” (vezi Anexa I).
Selecţia dosarelor de concurs se realizează în 5 zile lucrătoare de la expirarea datei limită de depunere a dosarelor, cu menţiunea „ADMIS” sau „RESPINS”. Afişarea rezultatelor se va face în data de 10.12.2024, la locul desfăşurării concursului şi pe pagina de internet a instituţiei publice organizatoare.
Relaţii suplimentare referitoare la organizarea concursului pot fi obţinute la nr. de 021.351.30.60, persoană de contact doamna Ion Margareta, Consilier Asistent, Primăria Gurbănești – secretar comisie concurs, email: primariagurbanesti@yahoo.com.
Bibliografie/Tematică propusă pentru concurs :
1. Constituția României, republicată.
cu tematica Principii generale, Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale, Îndatoririle fundamentale.
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
cu tematica Integral.
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
cu tematica Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii.
4. Titlul I și II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
cu tematica Reglementări privind codul administrativ, partea a VI-a, titlul I şi II Statutul funcţionarilor publici.
5. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare.
cu tematica Accesul la informaţiile de interes public.
6. Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
cu tematica Procedura de soluţionare a cererilor în contenciosul administrativ.
7. Legea nr. 212/2018 pentru modificarea și completarea Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 și a altor acte normative
cu tematica Procedura de soluţionare a cererilor în contenciosul administrativ;
8. Hotărârea nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public
cu tematica Accesul la informaţiile de interes public;
9. Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Regimul juridic al achizițiilor publice, Tipuri de contracte de achiziție publică, Tipuri de proceduri de achizitie publică, Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziție publică, Principii și definiții în materia prevenirii și sancționării formelor de discriminare;
10. Hotărârea nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice
cu tematica Regimul juridic al achizițiilor publice, Tipuri de contracte de achiziție publică, Tipuri de proceduri de achizitie publică, Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziție publică, Principii și definiții în materia prevenirii și sancționării formelor de discriminare.
Candidaţii vor avea în vedere, la studierea actelor normative din bibliografie, inclusiv republicările, modificările şi completările acestora.
Anexa nr. I
Dosarul de înscriere la concurs va conţine următoarele documente (conform art. VII alin (15) din OUG nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ) :
Art. 94. din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ
(2) Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b);
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Anexa nr. II
Atribuțiile funcției publice de Consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional Debutant – Compartiment Achiziții Publice:
• Însuşirea legislaţiei referitoare la activitatea din domeniul Achiziții Publice;
• Cunoaşterea în detaliu a hotărârilor adoptate de Consiliul local Gurbănești, a dispoziţiilor primarului care au caracter normativ, a normelor şi regulamentelor interioare;
• Colaborarea permanentă cu colegii din cadrul compartimentului şi din cadrul celorlalte compartimente din aparatul de specialitate al primăriei comunei Gurbănești, în vederea îndeplinirii corespunzătoare a sarcinilor de serviciu (în acest sens, pentru rezolvarea lucrărilor repartizate de către şeful compartimentului sau de către primar, funcţionarul public debutant va solicita sprijinul şi îl va consulta pe îndrumătorul de stagiu);
• Rezolvă corespondența repartizată pe linie de Achiziții Publice;
• Participarea la actualizarea registrului cu actele intrate în lucru compartimentului şi termenele de soluţionare cu respectarea termenelor legale, sau chiar reducerea acestora;
• Urmărirea circuitului petiţiilor şi a cererilor de acces la informaţii de interes public, în vederea rezolvării lor cu respectarea termenelor şi a prevederilor legale, precum şi rezolvarea celorlalte acte încredinţate de către superiorii ierarhici.
• Prezintă la cererea primarului rapoarte și informări privind activitatea desfășurată;
• Organizarea proprie a timpului de lucru pentru a-și putea desfășura activitatea, selectarea informațiilor din actele normative și lucrările de specialitate și valorificarea acestora pentru soluționarea problemelor curente, instrumentarea dosarelor repartizate, rezolvarea cererilor și lucrărilor repartizate.